Zakelijke adressen, zo kom je eraan

Tips om aan zakelijke adressen te komen

email

Een van de mogelijkheden om potentiële en bestaande klanten te bereiken is via direct mail. Hiervoor heb je wel zakelijke of particuliere adressen nodig. Hoe kom je daaraan?

Direct mailing is het sturen van informatie rechtstreeks naar een klant. Vaak gebeurt dit door middel van een brief en een bijgesloten folder. In de brief kun je uitleggen waarom het voor de klant interessant kan zijn. Bijvoorbeeld een speciale actie of workshop die wordt aangeboden. In de brochure kun je vervolgens je product toelichten. Vaak stuur je dan ook nog een antwoordformulier op, waarbij ze aangeven of ze bijvoorbeeld wel of niet aanwezig zijn bij de workshop.

Inschrijven via internet

Direct mail gaat nog steeds per echte post omdat er zoveel spam in mailboxen komt, dat het effect van direct mail dan niet maximaal is. Als je iets per post opstuurt, is de kans voor een serieuze behandeling veel groter. Uiteraard kun je wel zorgen dat mensen zich kunnen inschrijven via internet, omdat dat voor de klant weer makkelijker is dan een antwoordformulier op te sturen.

Waarom direct mail?

Een direct mail is een efficiënte manier om klanten te bereiken omdat je in één keer informatie aan veel mensen tegelijkertijd kan sturen. Vanwege de volgende redenen kan je besluiten aan direct mail te gaan doen:

  • Een nieuw product in de markt zetten. Veel autobedrijven doen aan direct mail vlak voor een nieuw model op de markt komt. Ze sturen een brief met wat informatie, een brochure over de auto en een formulier met de vraag of mensen een proefrit willen maken. Direct mail is ideaal om dit nieuwe product onder de aandacht te brengen.

  • Bestaande producten nogmaals benadrukken, of speciale aanbiedingen uitleggen.

  • Om aan naamsbekendheid te werken. Ze bezoeken misschien je workshop niet maar hebben wel weer een keer je naam voorbij zien komen.

  • Bestaande relaties meer te betrekken bij jouw bedrijf.

  • Meer verkeer naar je website of winkel leiden

Kortom

Direct mail is doelgericht, persoonlijk, flexibel, meetbaar en relatief goedkoop. Het heeft voordelen vergeleken met andere manieren om onder de aandacht te komen, maar ook nadelen. Als je puur aan naamsbekendheid bij het grote publiek wil doen, is een reclame-campagne soms effectiever dan direct mailing. Als je een specifieke doelgroep hebt, is direct mail vaak weer gunstig. 

Adressen kopen?

Hoe kom je aan adressen voor je direct mail? 

- Kamer van Koophandel adressenbestanden

Wat vind je van dit artikel?