Daglicht op de werkplek: verplicht of niet?
Wat zijn de voorschriften?
Daglicht op de werkplek is belangrijk voor gezondheid en productiviteit van medewerkers. Maar ben je ook verplicht om voor genoeg daglicht te zorgen? Hoe zit het met wettelijke bepalingen en doelvoorschriften?
Op deze manier bepaal je het aantal vierkante meters van jouw nieuwekantoorruimte
In de zoektocht naar de perfecte kantoorruimte heb je verschillende eisen opgesteld. Naast het bepalen van de locatie voor het bedrijf moet jouw kantoorruimte natuurlijk ook beschikken over de juiste grootte. Maar hoeveel vierkante meter aan kantoorruimte moetjouw organisatie eigenlijk huren? Dit wil je natuurlijk tegen een zo laag mogelijke huurprijs. In dit blog bereken je hoeveel vierkante meters jouw kantoorruimte moet hebben!
Hoe richt ik mijn kantoor in?
Verhuizing en inrichting
Als je gaat verhuizen of een bedrijf gaat beginnen, komen er veel dingen op je af. Waar je snel aan voorbij gaat, is de inrichting van de ruimte. Dat komt wel, denk je. Probeer toch over sommige zaken vast na te denken.
Hoe richt je een kantoor flexibel in voor het nieuwe werken?
Hoe creëer je een prettige plek om mobiel te werken?
Door je medewerkers te betrekken bij het ontwerpen van een flexibele inrichting van het kantoor, zorg je ervoor dat de inrichting optimaal aansluit op de huidige en toekomstige manier van werken.
Wat is een flexibele werkplek?
De voor- en nadelen van flexibele werkplekken
Een flexibele werkplek is een plaats in je bedrijf waarop iedere medewerker kan inloggen en kan beschikken over de benodigde informatie. Wat zijn de voor- en nadelen van flexibele werkplekken?
Het verhuisplan voor een mkb ondernemer
Checklist voor een soepele verhuizing van je bedrijf
Voorkom dat een bedrijfsverhuizing je onderneming weken plat legt en veel onverwachte tegenvallers met zich meebrengt. Laat de verhuizing soepel verlopen en je personeel doorwerken dankzij een goed verhuisplan.
Wat is een activiteitsgerelateerde werkplek?
Werken met flexibele werkplekken
Wanneer je het nieuwe werken invoert dan zul je ook je kantoorruimte anders moeten gaan inrichten: de nieuwe werkplek. Het kantoor krijgt een meer open en flexibel karakter. Je kunt de inrichting het beste afstemmen op de aard van de werkzaamheden.
Hoe stel ik mijn huisregels samen?
Waarom is een huisregel belangrijk?
Iedere winkel mag binnen de grenzen van de wet zijn eigen regels bepalen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan verplichte inzage in tassen. Maar dan moet je wel huisregels gemaakt hebben. Hoe dat precies in zijn werk gaat en wat daar in moet staan, lees je in dit artikel.