Hoe verbeter ik mijn retentie?
Zo zorg je dat je klanten vaste klanten worden
Meestal ligt de nadruk op het aantrekken van nieuwe klanten. Hoewel nieuwe aanwas zeker belangrijk is, moet je de waarde van je bestaande klantenbestand zeker niet onderschatten. Probeer je ook te richten op het behoud van je bestaande klanten. Werk daarom aan je retentie, dat kan je omzet een flinke boost geven en je winstmarge verhogen. Dus, hoe optimaliseer je retentie en zorg je dat je klanten blijven terugkomen?
Klanten werven: hoe vind je klanten?
Waar vind je nieuwe klanten, wat heb je te zeggen en hoe kom je met ze in contact?
Iedere starter zal zich er het hoofd over breken: hoe vind ik mijn eerste klanten? Door klanten te werven en te houden maak jij van je beginnende bedrijf een stabiele en succesvolle onderneming. In dit artikel vind je 9 stappen die jou helpen om meer klanten aan te trekken en je bestaande te behouden.
Welk CRM-systeem moet ik kiezen?
6 CRM-oplossingen voor het mkb
Het zoeken naar welk CRM-systeem het beste bij je bedrijf past is een moeilijk en tijdrovend proces. Hier vind je zes systemen op een rij.
Een eigen CRM-systeem in zeven stappen
Leer je klantbeheer optimaal inrichten
Alles draait om je klanten. Dus hoe meer je van ze weet, hoe beter dat is voor je business. Voor klantbeheer zijn speciale softwaresystemen op de markt. Ze vallen onder de verzamelnaam Customer Relationship Management(CRM). Maar hoe haal je daar winst uit?
Het belang van nieuwe klanten werven en hoe je het succesvol aanpakt
Ontdek 5 beproefde online marketingtechnieken
Nieuwe klanten werven is cruciaal voor het succes en de groei van je onderneming. Zonder nieuwe aanwas leun je te veel op bestaande klanten. Daarmee loop je het risico op stagnatie en omzetdaling. In dit artikel leggen we uit waarom het nog meer belangrijk is en hoe je aan de hand van 5 beproefde online marketingstrategieën nieuwe klanten werft.
Wat is Customer Relationship Management?
Orden en beheer je (klant)relaties en hun gedrag
CRM staat voor Customer Relationship Management. CRM duidt op een werkwijze waarbij het optimaliseren en beheren van al je contactmomenten met de klant of relatie centraal staan. Dit kun je grotendeels automatiseren in een CRM-systeem. Met een goed CRM kun je slimmer en efficiënter ondernemen.
7 voordelen van CRM
Bedien je klanten sneller en gerichter
Een goede CRM-strategie en een goed CRM-systeem kunnen je bedrijf veel opleveren. De basis is dat CRM tot een betere stroomlijning leidt van al je processen rondom klanten en klantcontact. In dit artikel 7 voordelen en 3 aandachtspunten.
Hoe manage ik mijn contacten en klantgegevens?
Haal meer uit je contacten en klantgegevens met een gekoppeld CRM-systeem
Voor zakelijke dienstverleners en creatieve bureaus is een goed contact met hun opdrachtgevers cruciaal. Veel bedrijven maken hiervoor gebruik van een CRM-systeem. Waarom? Omdat je met zo’n systeem een stuk efficiënter om kunt gaan met je contacten en klantgegevens. Maar een CRM-systeem doet meer dan dat. Hoe kun je je voordeel doen met zo’n systeem?
Organiseren van een klantevent
Column Bart Groothuis | 5 tips om je dag tot een succes te maken
Ik heb me pas geleden weer eens door een bedrijf laten verleiden om naar een ‘relatiedag’ te gaan. Je weet wel, zo’n dag waarbij je als klant ‘verwend’ wordt. Soms ook wel ‘klantendag’ genoemd. Het was, jammer genoeg, een grote teleurstelling.
Zakelijke adressen, zo kom je eraan
Tips om aan zakelijke adressen te komen
Een van de mogelijkheden om potentiële en bestaande klanten te bereiken is via direct mail. Hiervoor heb je wel zakelijke of particuliere adressen nodig. Hoe kom je daaraan?
Hoe behoud ik mijn klanten?
Vaste klanten zorgen voor de meeste omzet
Het lijkt logisch dat als je klanten tevreden zijn, zij ook trouw aan je blijven. Onderzoek laat zien dat dit alleen zo is bij hele tevreden klanten. Met deze tips voor klantenbinding houd jij je klanten!
Lastige klanten?
Column Rutger Boelsma
Klachten en klagers: hoe ga je er als ondernemer goed mee om? Tips om ontevreden klanten snel weer tevreden te stellen en slechte publiciteit te voorkomen.
Wat is telefonische bereikbaarheid?
Column | Hoe houd je telefonische klanten tevreden?
Telefonische bereikbaarheid is de tijd dat een beller moet wachten voordat hij iemand van vlees en bloed aan de lijn krijgt. Je telefonische bereikbaarheid verbeteren? Breng je knelpunten in kaart en analyseer wat een beller zoal ervaart.
Werk jij ook het liefst zonder klanten?
Column | Een positieve houding trekt meer klandizie
Onlangs sprak ik een advocaat. Ik vroeg wat hij de leukste zaken vond om te doen. Hij zei: ‘Die moet nog komen. Ik zou het liefst een keer een zaak doen zonder cliënt’. Enigszins verrast staarde ik hem aan: ‘Zonder cliënt?’.