

Bescherming tegen jouw betaalrisico’s met een kredietverzekering
Een waterdicht debiteurenbeheer: wat zijn je opties?
Alles over dubieuze debiteuren, kredietverzekeringen en handige ratio’s
Een klant of opdrachtgever die niet betaalt is vervelend, maar je staat zeker niet machteloos. Je kunt namelijk verschillende dingen doen. En met slimme financiële ratio’s houd je niet alleen goed zicht op de financiële impact van wanbetaling, je houdt het ook beheersbaar. Zelfs als een factuur oninbaar wordt.
Zoek je maximale financiële zekerheid? Overweeg dan een kredietverzekering. Dan ben je ook gedekt als een klant niet over de brug komt wegens betalingsproblemen of een faillissement.
Op deze themapagina vind je heldere antwoorden op vragen als:
- Wat kun je doen als een klant of opdrachtgever je factuur niet betaalt?
- Wat doet een incassobureau en wanneer schakel je deze in?
- Wanneer gebruik je de boekhoudkundige afwaardering ‘dubieuze debiteuren’ en hoe verwerk je het in je administratie?
- Wat is een kredietverzekering en wanneer sluit je deze af?
- Wat zegt de ratio Days Sales Outstanding over je debiteurenbeheer en hoe bereken je DSO?
- Hoe gebruik je het financiële instrument werkkapitaal om de financiële gezondheid van je onderneming te optimaliseren?


Het belang van werkkapitaal voor je bedrijf: berekeningen en strategieën
Versterk je bedrijf met goed werkkapitaalbeheer

Days Sales Outstanding (DSO) voor een strakker debiteurenbeheer
Hoe slim beheer van DSO je cashflow kan optimaliseren

Dubieuze debiteuren: zo beperk je de schade
Houd in je boekhouding rekening met dubieuze debiteuren

Wat is een kredietverzekering?
Alles over kredietverzekeringen en wanneer je ze nodig hebt

Incassobureau: wanneer schakel ik die in?
Wat je kunt doen om openstaande facturen alsnog te innen
