Persbericht schrijven: een spoedcursus
Gouden tips bij het schrijven van een persbericht
Het schrijven van een persbericht is een vak apart. Een goed geschreven persbericht met een aantrekkelijke, nieuwswaardige invalshoek vergroot de kans dat de journalist de informatie verwerkt in een bericht of artikel. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw persbericht voldoende kans maakt op publicatie?
Wat staat er in een communicatieplan?
En waarom moet ik er een hebben?
In een marketingplan beschrijf je wat je wil bereiken op marketinggebied. Op basis daarvan maak je een communicatieplan. Hierin staat hoe je ervoor zorgt dat je doelen gerealiseerd worden. Dus het 'hoe' achter je doelen.
Plaatsing van persbericht
Met je nieuws in de media komen
Het is moeilijk om persberichten daadwerkelijk onder de aandacht te krijgen van nieuwsorganisaties. Zij krijgen dagelijks immers veel persberichten binnen.
Wat is belevenismarketing?
Hoe genereer je free publicity?
Een term waar in marketingland nu veel om te doen is, is belevenis-marketing. Kan jouw onderneming extra aandacht gebruiken? Een goed uitgevoerde belevenismarketingactie zet jouw bedrijf in de schijnwerpers.
Wat is een online reputatie?
Maak je bewust van de informatie die over je wordt verspreid
Internet biedt een bulk aan informatie. Consumenten delen vandaag de dag hun ervaring via forums, weblogs, social media. Wat voor bedrijf je ook hebt, een online reputatie heb je snel te pakken.
Het ontwikkelen van een huisstijl
De presentatie van je onderneming
De huisstijl is de visuele presentatie van je bedrijf. Door een huisstijl te ontwerpen die bij de onderneming past en deze consistent door te voeren, wordt de naamsbekendheid versterkt en de identificatie door personeel vergroot.
Hoe kan je persbericht scoren bij journalisten?
16 tips: zo vergroot je de kans dat je bericht de krant haalt
Hoe zorgvuldig jij je persbericht ook opgesteld hebt, journalisten beslissen al na tien seconden of het bericht naar de krant óf naar de prullenbak gaat. De eerste indruk is doorslaggevend, een tweede kans krijgt je persbericht niet.