Let op: TVL Startersregeling sluit 2 augustus 2022

Loket tot 2 augustus 17:00 uur

Corona Wat is de Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL)
Hero - Stappenplan: kansen na corona

Stappenplan: Zo pak je kansen na de coronapandemie?

Ben je tijdens de coronaperiode een onderneming begonnen? En was je omzet door de coronamaatregelen lager dan in het referentiekwartaal Q3 2021? Dan kun je nog snel de TVL voor starters aanvragen. Het loket sluit op 2 augustus 2022 17.00 uur.

TVL Startersregeling

Tot nu toe hebben 1015 ondernemers hebben gebruik gemaakt van de TVL voor startende ondernemers. Dat meldt de RVO. Je kunt deze speciale startersregeling aanvragen als je tijdens de coronacrisis gestart bent met ondernemen, en minder omzet had omdat de coronamaatregelen impact hadden op je bedrijf.

Ondersteuning voor twee kwartalen

Als je tussen 30 juni 2020 en 30 juni 2021 gestart bent, kun je de Startersregeling aanvragen voor het 4e kwartaal van 2021 (Q4 2021) én voor het 1e kwartaal van 2022 (Q1 2022).

Als je tussen 30 juni 2021 en 30 september 2021 bent begonnen, kun je de Startersregeling alleen aanvragen voor het 1e kwartaal van 2022 (Q1 2022).

Omzetverlies bepalend

Het omzetverlies voor Q4 2021 moet minimaal 20% zijn ten opzichte van het 3e kwartaal van 2021. De omzetverliesdrempel voor Q1 2022 is 30%.

Lees meer over de Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL) voor startende ondernemers

Whitepaper: Stappenplan: Zo pak je kansen na de coronapandemie?

GRATIS

Loket TVL gaat bijna dicht

De Startersregeling staat nog open voor aanvragen tot 2 augustus 17:00 uur. Dien dus snel een aanvraag in! Komt je in aanmerking voor beide kwartalen? Vraag deze dan apart aan.

Vraag de TVL Startersregeling Q4 2021 of Q1 2022 aan

Let op: je betaalt belasting over deze tegemoetkoming

In tegenstelling tot de andere TVL-periodes, zijn deze periodes voor de Startersregeling belast. Je betaalt inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting over de ontvangen tegemoetkoming. Dat komt omdat deze Startersregeling niet onder het EU-Steunkader valt.

Wat vind je van dit artikel?

Jelle Bos

Auteur

Jelle Bos

Jelle is eindredacteur bij MKB Servicedesk.